Tuesday, December 21, 2010

Aku dan Kursus Pra-Perkahwinan


Insya'allah... Bulan3 ni adik aku Meme akan melangsungkan perkahwinan... *Euwww~ ayat nak skema* dengan Topex a.k.a Taufiq Shah... Si Meme ni adik aku yang no 3, Dorang sebaya... patutnya dorang nak kawen bln1 ni tapi cam x sempat... nak tunggu cuti sekolah... Al-maklumlah Aunties and Uncles ramai yang berjawatan guru...

Tajuk entry kali ni mesti cam wat kawan-kawan fikir... 'OMG! Azza dah nak kawen???!' Owh~ Tidak sahabat-sahabatku... Jauh sekali... tu tajuk je... kenapa aku terfikir nak letak tajuk camtu? Sebab Meme nak daftar kursus kawen dalam masa terdekat ni... seberapa dekat?? Tu aku tak sure... Tapi apa kena-ngena dengan aku? Ha~ di sinilah startnya pembabitan aku dalam tajuk ni...

Tengah sedap-sedap aku bermain Baking Life... Tiba-tiba...

Along: Angah... Jom kita daftar kursus kawen jom?

Aku yang syok main tiba-tiba terhenti kejap... nak mendongak keatas sedikit melihat Along... Sambil dalam hati... Buang tebiat agaknya... tapi aku cam dapat mengesan sedikit kemerahan di mata Along... Ha~ Tu tandanya dia dah start geram dengan future hubby dialah tu... So, Aku...

Aku: Hurm... Jom-jom... Aku tak kisah...

Ha~ Maka terjadilah tajuk entry kali ni... Walaupun mungkin lambat lagilah aku akan kawen.. even though i hope bakal berkawen cepat... tapi nak buat camne... En.Labu masih tidak bersedia... *tapi sure ke kawen ng dia???*

Aku pun googlelah maklumat-maklumat yang perlu... tu je r keje aku sekarang ni... senang... nak apa-apa google... Terima Kasih google... kerana memudahkan kerjaku~ Okay.. kita teruskan cerita tadi... Along nak makin yakinkan aku... dia pun menambah sikit...

Along: Jom Ngah... Senang... Mana tau ko nak or akan kawen dalam masa dekat ni...

Aku cam bese r... dalam otak dan hati... Otak dan hati interpret 'dekat' tu... Otak aku fikir... Dekat tu dekat camne? Hati... Hurm... Dekat lagi 5 atau 7tahun lagi ke? Tu bukan dekat... :'(
Maka otak dan hati menerima dengan tabah... Yelah Long... Dekat sangat... Sob~Sob~

Maka hasil google aku...




Tarikh sesuai tuk daftar kursus~



Info Kursus~

Oooohoi~ Aku sangat excited sebab adik aku nak kawen! Aku suke! Hahahaha...Along dah tentunya pun excited... Tiap-tiap hari ada je idea dia pasal Meme nak kawen... macam-macam nak buat... Along memeng rajin... Aku? Ape aku wat? Aku tak tau nak tolong apa... Cuma jadi penolong Along je kot...

No comments:

Post a Comment