Monday, December 6, 2010

Dimo : 1


Dimo Oh Dimo~

Hari pertama Dimo kat rumah... adik aku letak Dimo kat atas rak kasut... almari kasutlah lagi tepat. Dimo sampai pun dah malam so aku malaslah nak kacau die... Bagi rehat dulu... Ha~ Sok bangun je tido... benda pertama aku buat... aku jenguk Dimo... Tengok-tengok apa yang dia perlu... Dia sembunyi kat sebalik kayu... So, aku biakanlah... petang aku balik dari amik adik aku...Hamik ko! Terkejut aku tengok tempat Dimo macam ada ulat kecik-kecik...

Time tu... hanya tuhan jelah yang tahu betapa risaunya aku... *sob3* Tengok Dimo tak bermaya... risau takut mati... aku fikir dia tak bermaya sebab xmakan lagi kot... so, aku suruhlah adik laki aku p beli cengkerik... belilah dia... dapat 20ekor... bagi Si Dimo makan 3ekor... Sempat lagi Along jerit... 'Angah... En.Labu cakap Dimo ada life insurance lah! Semalam aku dah tanya...'

Hamik ko~ Si Dimo ada life insurance... Percaya plak aku! Along oh Along... Sian... Boleh dia caya??? Tapi xpelah... aku biakan dia dengan kepercayaan dia tu... *hahahaha* Sambung-sambung~ Dah aku bagi makan semua... Dimo camtu jgk... Si Labu plak... x abs-abs msj tanye khabar Dimo... risau gamaknya...Hurm... Maka, tugas aku esok... nak kena tukar tanah segale...

So, dah setel masalah hari pertama... Oh~ Oh~ Ade lagi... Aku dapat info from my future bro-in-law... Dia penah bela iguana... ular segala... So, mlm tu banyak jugaklah dia tlg aku... Dia pesan, Dimo tu kecik lagi... so, tak boleh nak mkn cengkerik lagi... mulut pun kecik lagi... Betul gak... napelah aku x terfikir benda-benda camtu... pesan dia lagi... badan Dimo kena basahkan... dan banyak lagi... Thank You Taufik!

p/s: Dimo dah makin active!!! Yeay!!! Dimo... cepat-cepat sembuh!

No comments:

Post a Comment